woensdag 29 februari 2012

Deel Hemmes gekocht door gemeente

Na een periode van radiostilte rond De Hemmes, is een deel van het schiereiland ondertussen van eigenaar gewisseld. De grondpositie van De Hemmes CV is overgenomen door de gemeente Zaanstad. Een strategische keuze in het ZaanIJ-gebied.

De gemeente roept initiatiefnemers op om plannen voor tijdelijke projecten in te dienen. Het ligt in de bedoeling om hier uiteindelijk woningbouw te realiseren. De crisis- en herstelwetgeving kan daarbij van pas komen, omdat dit deel van Zaanstad onder die regels valt. Ook behoort dit projectgebied tot Proeftuin Zaanstad, één van de vier nationale pilotgebieden voor de combinatie van wonen, werken, milieu, leefbaarheid en herontwikkeling.

Spannend! Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

  1. Bas, ik lees deze blog nu. Interessant, want de naam van dat schiereiland intrigeert mij... Gebeurt er momenteel iets op dit gebied?

    Ger Hemmes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu ik jouw naam zie, begrijp ik jouw interesse heel goed!
    In mei organiseerde ik op De Hemmes een festival "PinksterZaan". Verder zijn er plannen voor een nieuwbouwwijkje in oude Zaanse stijl, inclusief een stuk of drie molens. Zie www.hemmesgroep.nl
    groet,
    Bas Husslage

    BeantwoordenVerwijderen